Trening

Denne treningsuken

Hei!

Som forhåndsmeldt har det blitt fint lite blogging og trening de siste dagene. Kostholdet har også gått helt i dass. Men sånn blir det vell bare når en er bortreist. Tilbake til hverdagen på søndag blir bra! For å kompansere for mangelen på styrketrening har jeg heller gått litt turer denne uken.





 

Det er kjekt å gå tur, men jeg foretrekker manualene, vektskivene og styrkerommet jeg :)

I morgen skal det derimot bli styrketrening. Da kjører jeg på med en fullkroppsøkt siden jeg kun får trent en gang denne uken. Jeg gleder meg massevis, og har all tro i hele verden på at det blir en knalløkt. Jeg har i hvertfall mer enn fulle glykogenlager, så jeg har nok mye å gi på trening. Skal forresten trene på et helt ukjent senter her ute i gokk, så jeg håper det er velutstyrt. Eller, at de i det minste har bra utvalg i frivekter.

#trening #cardio #styrketrening #fitness #fit #kosthold #mat #ferie #styrketrening #løftertøft

 

 







 

Treningslogg uke 6

Mandag 03.02 - Første treningsøkt på over 1 år!

Knebøy 2x10 20kg

Hip Thrust 10xstang  2x10 25kg

Hip Abduction 3x10 65 kg

Tåhev 1x10 stang 1x10 25kg 1x10 30kg

 

Onsdag 05.02

Nedtrekk 2x10 16,5kg 1x10 13kg

Omvendt flyes 3x10 3kg

Benkpress med manualer 3x10 5kg

Tricepspress 3x10 5kg

Rygghev 3x10 7kg

 

Torsdag 07.02

Knebøy 2x10 20kg 1x10 22kg
Hip Thrust 2x10 30kg 1x10 32 kg
Reverse hyper 3x10
Hip Abduction (inner) 3x10 65
Hip Abduction (outer) 2x10 65 1x10 75
Tåhev 1x10 10kg 2x10 15 kg
Søndag 09.02

Nedtrekk 1x10 19kg 3x10 26kg 

Omvendt flyes 3x10 4kg 

Benkpress med manualer 2x10 6kg 1x11 6kg

Tricepspress 1x10 1x9 1x6 6kg

Skulderpress 3x10 4kg

Hip Abduction (outer) 1x10 75 3x10 85

Planke 2x MAX

 

Knallfornøyd med treningsuken! Jeg er glad for å ha sett litt progresjon allerede i første uken. Jeg føler meg utrolig svak riktignok. Før løftet jeg MYE mer enn jeg gjør nå. Men jeg regner med (og vet) at om ikke så langt tid forbigår jeg gjerne det. Satser i hvertfall på å bli sterk! Ser utrolig mye frem til neste uke med flere gode økter, samt å legge til fokusøvelser til programmet. Jeg må også få beklage den merkelige skrifttypen i treningsloggen. Jeg har kopiert fra notater på macbooken (logger på iPhone som synkroniseres med mac'en inntil treningsloggboken min kommer i posten) og klarte ikke å få ordnet skrifttypen på det i innlegget. Håper det ikke er alt for irriterende :)

Hvor mange økter har det blitt på dere denne uken, og hva trente dere?

#treningslogg #trening #muskler #fitness #fit  

Trening 09.02

Nå har jeg nettopp kommet hjem igjen etter en knalløkt. Fy søren så bra den var! På tross av at det var så fullt på gymmet at det ble dirkete ubehagelig, og at alle rotet så sykt med manualene at du ikke fant det du skulle ha ble det skikkelig bra. Jeg gikk litt utenfor det egentlige programmet mitt i dag ettersom det var helt umulig å komme til to av øvelsene jeg skulle. Ingen hip thrust og rygghev på meg :'( Men det gikk veldig bra uansett. Jeg økte vekten på de fleste øvelsene, og jeg klarte faktisk like mange reps som jeg skulle med dem for det meste også. Knallfornøyd!

Desverre ingen bilder i dag da det var ubehagelig mange der. Det var virkelig som sild i en tønne. Fikk forresten prøvd Better Bodies tightsen i dag! Absolutt en ny favoritt. Fantastisk passform, finnes ikke gjennomsiktig, og skikkelig god å gå med. Neste gang jeg skal kjøpe tights blir det defintivt BB-tights i flere farger!

Nå skal jeg bare hive i meg litt (MASSE!!!!!!) mat, så skal jeg begynne å skrive innlegget med ukens treningslogg. Ha en super søndag videre!

 

#trening #styrketrening #fit #fitness #treningslogg

Fredagstrening

God morgen!

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra trening og fått i meg masse god mat. Jeg spratt opp av sengen kl 5, og det var trening av bein som stod på agendaen i dag, og det ble en knalløkt. Det fikk virkelig over all forventning. Jeg økte belastning på hip thrust med hele 7 kg, klarte like mange sett og reps med knebøy med 2 kg økt belastning, og følte alt i alt at det ble en utrolig vellykket økt. Og etter økten ble det en stund med bøy og tøy.



Jeg hadde jo gledet meg masse til å trene med nye treningsklær i dag. Men da jeg hentet pakken min i går viste det seg at det var den andre pakken jeg hadde bestilt. Så i stede for nye treningsklær ble det nytt proteinpulver. Proteinpulveret kjøpte jeg fra x-life.no og det er Nanox Conquest-v6 med sjokoladesmak. Bra innhold, men jeg var ikke helt fan av smaken. Samboeren min likte det bedre enn meg riktignok. Det smaker langt i fra vondt, men litt for rart for min del. Satser på å kjøpe meg et annet proteinpulver med jordbærsmak når jeg får utbetaling. Det jeg hadde før var i jordbærsmak og var helt utrolig godt. 

Til frokost ble det mye det samme som vanlig, altså skiver med leverpostei og rødbete, og egg og kaviar, men i dag ble det en ny tvist. På Kiwi hadde de fått inn speltlomper, så jeg lagde meg en speltlompe i tillegg. Og en ting må jeg si; speltlompe fylt med røkt kyllingskinke og cottage cheese var helt nydelig. Jeg har aldri matpakker med meg (er aldri hjemmefra lenge nok til at jeg trenger det), men dersom jeg skulle hatt med matpakke hadde det absolutt vert fast inventar i matboksen.


Mmmm!

Ellers blir det er ganske standard dag. Om noen timer skal jeg tusle bort for å hente pakken med treningsklær på posten, og senere skal jeg lage sei til middag. Resten av kvelden blir det nok å nyte det at det er helg.

Håper aller har en super fredag.

Har du trent i dag, og hva i såfall? :) 

#trening #mat #kosthold #fredag #helg #knebøy #hipthrust #styrke #fitness #fitspo  

Design av:


  • INGVILD AASHEIM
  • Follow on Bloglovin hits