mars 2014

They see me rollin'...

At en s merkelig ting kan bringe s mye glede er ganske finurlig i grunn. For noen uker siden bestillte jeg meg en skumrulle. Dette var mye fordi jeg synes tying er grusomt kjedelig, samt at jeg fler jeg fikk lite utav det. Jeg kunne tye p de merkeligeste mter uten "kjenne det" spesielt bra, og manglet progresjon.

Siden jeg fikk skumrullen i posten har jeg rullet 4-5 ganger i uken, i ca 5-10 min. Jeg er jo ganske nybegynner fremdeles, s jeg klarer ikke s lenge av gangen enda. (Du har ikke flt skikkelig smerte fr du har rullet utsiden av lret...) Selv om jeg ikke har holdt p s lenge s merker jeg allerede store forbedringer i fks teknikk. Kneby har vert en velse som bare har vert helt umulig for meg. Jeg visste ikke hvorfor, men f det "riktig" til var bare helt umulig. Tydeligvis har det noe med drlig mobilitet, for etter jeg begynte rulle har det faktisk lsnet litt! Hurra! :D S forhpentligvis med masse rulling og teknikktrening kan ogs jeg f til kneby.

Ellers synes jeg ogs det er utrolig deilig rulle senere p dagen etter ha trent bein. Det er selvsagt ikke deilig mens det pgr, men etter du er ferdig er det virkelig supert ;) Men slik er det vell med alle typer massasje? For min del har i hvertfall dette vert et utrolig godt kjp som jeg nyter godt av. S viss bedre bevegelighet, mindre skader og bedre teknikk hres bra ut kan det vre kjekt prve ut. Dersom du googler "self myofascial release" (dypvevsmassasje p norsk) er det mye spennende lese om det. Bde ang. hvorfor det er bra, men ogs hvordan.

Rullen min kjpte jeg p ebay. Selve rullen kostet under 200 (s jeg slapp toll), og sammen med porto ble det ca. 260kr. MYE billigere enn tilsvarende produkt i norsk nettbutikk. Sker du p "foam roller" p ebay kommer det opp masse spennende.

-Ruller du?

#selfmyofascialrelease #trening #rulle #skumrulle #foamroller #dypvevmassasje #egenmassasje #mobilitet #bevegelighet #teknikk #skadeforebygging

Siden sist...

Blogging havner vist litt i bakerste rekke fler jeg. Det er absolutt ikke meningen, men siden jeg logger alle ktene mine p FB-forumet i loggboken min s blir det litt merkelig logge her og. S dersom dere vil flge med p kter og snt klikk HER.

Ellers s gr det vel egentlig mye det samme. Denne uken trente jeg 4 ganger. Jeg var egentlig tenkt trene i dag ogs, men s husket jeg p hvor forferdelig mye folk det er i hele pningstiden i helgen. S da hopper vi over dagens kt, og trener som vanlig mandag-fredag i stede. S fr jeg heller rulle litt her hjemme.

I matveien har det blitt mye fisk og stpotetmos. Jeg har spist stpotet nesten hver dag. Stpotetmos er virkelig en stor favoritt fortiden. Det er jo s utrolig godt!



Utenom den ganske s vanlige uken s har jeg ogs ftt meg litt nytt treningsty. Mulig jeg poster bilde senere, for jeg er veldig fornyd med 2 av 3 ting.

Men n skal jeg feire lrdag med iskald cola zero i glasset og litt smgodt som inngr i dagens kaloribudsjett. Hper alle fr en fin helg!

#trening #fitness #muskelmat #mat #kosthold #klr #styrketrening #marklft #loggbok #fitnessbloggen

Denne treningsuken

Hei!

Som forhndsmeldt har det blitt fint lite blogging og trening de siste dagene. Kostholdet har ogs gtt helt i dass. Men snn blir det vell bare nr en er bortreist. Tilbake til hverdagen p sndag blir bra! For kompansere for mangelen p styrketrening har jeg heller gtt litt turer denne uken.





Det er kjekt g tur, men jeg foretrekker manualene, vektskivene og styrkerommet jeg :)

I morgen skal det derimot bli styrketrening. Da kjrer jeg p med en fullkroppskt siden jeg kun fr trent en gang denne uken. Jeg gleder meg massevis, og har all tro i hele verden p at det blir en knallkt. Jeg har i hvertfall mer enn fulle glykogenlager, s jeg har nok mye gi p trening. Skal forresten trene p et helt ukjent senter her ute i gokk, s jeg hper det er velutstyrt. Eller, at de i det minste har bra utvalg i frivekter.

#trening #cardio #styrketrening #fitness #fit #kosthold #mat #ferie #styrketrening #lftertft







Ut p tur, aldri sur

I dag er jeg p reisefot. Jeg skal vre borte i ca. en uke, s da blir det desverre drlig med trening, kosthold og blogging. Jeg hper p f skvist inn 1-2 kter denne uken, s jeg krysser fingrene for det. Kostholdet kommer nok til g p en liten smell da jeg ikke egentlig har noen kontroll over hva jeg spiser. Selvsagt velger jeg frokost og lunch selv, men til middag spiser jeg det som blir servert. Fr heller ikke talt kalorier slik som jeg har begynt med. Fler det blir litt for srt dra frem kjkkenvekta nr jeg forsyner meg slik som jeg kan gjre p privaten i mitt eget hjem.

Satser uansett p at det ikke har s mye si for treningen, men det har gjerne litt si for vektnedgangen. Men det har jeg alltid muligheten til ta igjen. Nr jeg kommer hjem igjen har jeg i hvertfall helt 100% sikker fulle glykogenlager som jeg kan nyte godt av ved treningsktene fremover.

Her er forresten mine flyplass-survival-favoritter:

Treningsforum er virkelig ett av de beste bladene kjpe p reise for min del. Kjper jeg typiske jenteblader ser jeg nesten bare p bildene fordi alle artikklene er s grusomt uinteressante. Jeg har n sittet her i 1,5 time, og har fremdeles ikke blitt ferdig med bladet. Alt som str er faktisk utrolig gy og interessant lese, i tillegg til at det er utrolig inspirerende og motiverende. Det er s utrolig mange dyktige folk med! Og etter ha lest intervjuet med Lone Nors m jeg si jeg har ftt meg en ny inspirasjonskilde. Hun virker jo som en s utrolig hyggelig og ikke minst dyktig jente! Det lyser jo av flott personlighet av jenta, dessuten har hun kommet veldig langt innen fitness p tross av sin unge alder. Hehe, det er litt morsomt se opp til noen som er yngre enn meg.

Men men, jeg fr vell lese videre og satse p komme meg avgrde snart.

Hper alle har en super lrdag!!!

#trening #fitness #reise #fly #kosthold #muskelmat #styrketrening

Design av:


  • INGVILD AASHEIM
  • Follow on Bloglovin hits